۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۶۷۳۲۷۴

مهمترین اخبار اقتصادی سه شنبه ۷ بهمن ماه ۹۹| قیمت طلا، دلار، سکه

مهمترین اخبار اقتصادی سه شنبه ۷ بهمن ماه ۹۹| قیمت طلا، دلار، سکه
هم‌اکنون در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هرگرم یک میلیون و ۵۳ هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۰ میلیون و ۴۶۰ هزار تومان و قیمت دلار ۲۳ هزار و ۲۰۰ تومان است.

به گزارش خبرگزاری رسا، مهمترین اخبار اقتصادی سه شنبه 7 بهمن ماه ۹۹ به شرح ذیل است:

 

قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت دلار و قیمت ارز امروز ۹۹/۱۱/۰۷

هم‌اکنون در بازار داخلی قیمت طلای 18عیار هر گرم یک میلیون و 53 هزار تومان، قیمت دلار 23 هزار و 200 تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید 10 میلیون و 460 هزار تومان و قیمت سکه طرح قدیم 10 میلیون و 350 هزار تومان است.

در بازار سبزه‌میدان هم اکنون، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی 5 میلیون و 800 هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی 3 میلیون و 800 هزار تومان و سکه گرمی 2 میلیون و 250 هزار  تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

قیمت طلای 18عیار در هر گرم هم یک میلیون و 53 هزار تومان، قیمت طلای 24عیار در هر گرم یک‌میلیون و 402 هزار تومان و هر مثقال طلا 4 میلیون و 570 هزار تومان ارزش‌گذاری شده است.

قیمت  طلا و سکه طرح جدید در روز جاری نسبت به روزکاری قبل با کاهش همراه شده است؛ از جمله دلایل نوسان در بازار طلا و سکه تغییرات قیمتی در طلای جهانی و دلار است؛ قیمت ارز در بازار تهران تحت تأثیر خبرهای سیاسی است.

در بازار ارز هم اکنون قیمت دلار 23 هزار و 200 تومان، قیمت یورو 28 هزار و 300 تومان و درهم امارات 6 هزار و 350 تومان اعلام شده است.

در صرافی‌های بانکی نیز قیمت‌ دلار و یورو نسبت به روز کاری قبل افزایش یافته است؛ برهمین اساس، قیمت فروش دلار  22 هزار و 970 تومان و قیمت خرید دلار از مردم 21 هزار و 480 تومان تعیین شده است. قیمت فروش یورو نیز معادل 27 هزار و 900 تومان و قیمت خرید یورو نیز 26 هزار و 410 تومان اعلام شده است.

نرخ خرید و فروش دلار و یورو در صرافی‌های بانکی و بازار متشکل ارزی متغیر است و متناسب با نوسانات بازار آزاد در طول روز چند بار تغییر می‌کند.

بروز رسانی: سه‌شنبه 7  بهمن 11:10

نوع

قیمت لحظه (تومان)

قیمت دلار (صرافی بانکی)

22  هزار و 970

قیمت دلار (بازار آزاد)

23  هزار و 200

قیمت یورو (صرافی بانکی)

27 هزار و 900

قیمت یورو (بازار آزاد)

28 هزار و 300

قیمت درهم

6 هزار و 350

قیمت پوند

31 هزار

بروز رسانی: سه‌شنبه 7 بهمن ساعت 11:10

نوع

قیمت لحظه (تومان)

قیمت سکه بهارآزادی

  10 میلیون و 350 هزار

قیمت سکه بهارآزادی(طرح جدید)

10  میلیون و 460 هزار

قیمت نیم سکه بهارآزادی

5 میلیون و 800 هزار

قیمت ربع سکه بهارآزادی

3 میلیون و 800 هزار

قیمت سکه گرمی

2 میلیون و 250 هزار

بروز رسانی: سه‌شنبه 7 بهمن ساعت 11:10

نوع

قیمت لحظه (تومان)

گرم طلای 18 عیار

یک میلیون و 53  هزار

گرم طلای 24 عیار

یک میلیون و 402 هزار

مثقال طلا

4 میلیون و 570 هزار

انس طلا(دلار)

1851.6

 

قیمت کوییک s و ساینا s اعلام شد

بر اساس تصمیم شورای رقابت که به موضوع تعیین قیمت خودروهای کوییک S و ساینا S برگزار شده بود، از طریق کلینیک تجاری، قیمت این خودروها تعیین شد.

مطابق تصمیم شورای رقابت که از طریق کلینیک تجاری صورت گرفته است، قیمت خودروی کوییک اس، 125 میلیون و 312 هزار و 500 تومان و ساینا اس 114 میلیون و 62 هزار و 500 تومان برای سه ماهه سوم سال 99 تعیین شده است.

نرخ های اعلامی بدون احتساب هزینه بیمه، شماره گذاری و ... می باشد که با احتساب حدود 14% به مبالغ اعلامی، قیمت قطعی مشخص خواهد شد.

 

زمان واریز یارانه معیشتی بهمن ماه اعلام شد

طبق اعلام سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها،‌ پانزدهمین مرحله یارانه معیشتی ساعت 24:00 روز  پنج شنبه مورخ 1399/11/09به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود.

همانند دوره های قبل، خانواده های یک نفره 55 هزار تومان، خانواده های دو نفره 103 هزار تومان، خانواده های سه نفره 138 هزار تومان، خانواده های چهار نفره 172 هزار تومان و خانواده های پنج نفره و بیشتر 205 هزار تومان یارانه معیشتی دریافت خواهند نمود. 

لازم به ذکر است دومین قسط از پرداخت دومین مرحله وام یک میلیون تومانی کرونایی از حساب سرپرستان خانوارهایی که این وام را دریافت نموده اند از این ماه کسر خواهد شد .

 

چه کسانی روغن های دولتی گرفتند؟ 

شرکت بازرگانی دولتی ایران با اعلام اینکه روغن خوراکی مورد نیاز کشور در شبکه‌ی توزیع خانوار بدون محدودیت عرضه می‌شود آمار توزیع این محصول در سال جاری را به منظور شفاف سازی به صورت عمومی منتشر کرد.

در اطلاعیه شرکت بازرگانی دولتی ایران که در اختیار داده شده به شرح است: پیرو اخبار منتشره در خصوص بازار روغن نباتی کشور و بعضاً اعلام نیاز کارخانجات به روغن خام برای تولید بیشتر، موارد ذیل برای استحضار مردم شریف کشورمان اطلاع رسانی می‌گردد :   

1- میانگین تولید و توزیع روغن نباتی کشور طی چهار سال گذشته سالانه قریب به یک میلیون و هفتصد هزار تن و میزان روغن خام تأمین شده برای کارخانجات از ابتدای سالجاری تاکنون قریب به یک میلیون و ششصد هزار تن بوده است . 

2-   از ابتدای سال 1399 روغن خام مورد نیاز کارخانه های روغن نباتی برای توزیع در شبکه های خانوار و صنف و صنعت از چهار محل واردات بخش خصوصی ، استحصالی دانه وارداتی ، استحصالی دانه داخلی و ذخایر راهبردی تأمین شده که با احتساب موجودی اول دوره میزان 1600 هزار تن روغن خام مورد نیاز تولید روغن نباتی کارخانجات تامین شده است و در حال حاضر روغن موجود در مخازن کارخانجات و مخازن بنادر بخش خصوصی و دولتی در شرایط مطلوبی قرار دارد .

3-   با توجه به تحریم های ظالمانه استکبار جهانی علیه ملت بزرگ ایران و مشکلات مترتب بر تامین ارز کشور ،  واردات روغن خام طی ده ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 34 درصد ( 454 هزار تن) کاهش داشته است که تدابیر دولت محترم در مقابله با تحریم و حفظ و ارتقاء ذخایر راهبردی کالاهای اساسی کشور موجب شد کسری میزان واردات از محل ذخایر راهبردی به میزان 523 هزار تن از ابتدای سالجاری تاکنون تامین و توزیع گردد و به منظور جبران تقاضاهای مضاعف موجود و نیاز های پایان سال ، برنامه توزیع 300 هزار تن روغن خام مازاد بر توزیع قبلی توسط وزارت صنعت ، معدن و تجارت ابلاغ شده است که در حال اجرا می باشد .

4-  جدول تامین روغن خام مورد نیاز کارخانه های تولیدی به منظور شفاف سازی و تنویر افکار عمومی به پیوست منتشر می گردد. همانطوریکه ملاحظه می شود طی ده ماهه سال جاری با احتساب روغن استحصالی از محل دانه داخلی و موجودی ابتدای سال 1399 نزدیک به 1600 هزار تن روغن مورد نیاز کشور تولید و توزیع شده که بیشتر از ارقام تولید متوسط دوره مشابه چهار سال گذشته کشور می باشد ، این در حالی است که ذخایر روغن کشور و میزان روغن خام تامین ارز شده و در حال حمل به کشور در شرایط مناسبی قرار دارد و با لطف خدای متعال از وضعیت با ثبات و قابل اتکایی برخوردار است . 

5-   نکته قابل توجه در تحلیل مشکل پیش آمده در بازار روغن ، آثار انتظارات تورمی ناشی از اطلاع رسانی گسترده ومتراکم درخصوص آزاد سازی نرخ ارز کالاهای اساسی در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی طی بررسی بودجه سال 1400 است  که فشار بسیار سنگینی بر تقاضای بخش صنف وصنعت و خانوار به بازار تحمیل و عملاً بازار را از حالت تعادل خارج نموده است .

6-   در آخرین جلسه تنظیم بازار کالاهای اساسی که در دفتر معاون اول محترم رئیس جمهور برگزار گردید صراحتا" اعلام شد ، دولت محترم هیچ تصمیمی به منظور تغییر ارز کالاهای اساسی از جمله روغن خام را نداشته و امید است با کاهش انتظارات تورمی ناشی از این تدابیر در آینده نزدیک بازار روغن به آرامش برسد.

 

 

تحویل ۲.۱ میلیون مسکن مهر

احمد اصغری‌مهرآبادی یادآور شد: از 2 میلیون و 200 هزار واحد مسکونی مهر در حال حاضر به ویژه در اراضی دولتی 39 هزار واحد مسکونی نیمه تمام مهر بدون معارض وجود دارد که در دست تکمیل است.

وی افزود: 65 هزار واحد مسکن مهر نیز دارای معارض هستند که از این تعداد در حدود 35 هزار واحد پرونده‌هایشان در مراجع ذی‌صلاح در دست بررسی و منتظر رای است و 30 هزار واحد نیز بدون متقاضی هستند.

وی با یادآوری اینکه واحدهای بدون متقاضی از 117 هزار واحد سال گذشته به 30 هزار واحد کاهش یافته است، تصریح کرد:‌بخشی از این واحدها به خودمالک تبدیل شد، بخشی نیز به اتمام رسید و بخش دیگر نیز به طرح ملی مسکن واگذار شد.

مهرآبادی ادامه داد: یکی از دلایل ختصاص بخشی از واحدهای مسکن مهر بدون متقاضی به طرح ملی مسک استفاده از تسهیلات مسکن ملی بود و این‌کار با هدف تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و بهره‌مندی از سرمایه‌های کشور انجام شد. رقم تسهیلات طرح اقدام ملی مسکن برای اتمام پروژ‌ های نیمه تمام کارآیی مناسب را داشته است.با منابع مسکن مهر امکان نداشت پروژه‌های نیمه‌تمام به اتمام برسد به همین منظور از تسهیلات طرح اقدام ملی مسکن در آن استفاده شد تا پروژه‌های نیمه تمام به پایان برسند.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر با تاکید بر اینکه مسکن مهر به انتهای کار خود رسیده است، گفت: بیشترین رقم حدود 28 هزار واحد از 39 هزار واحد باقیمانده مسکن مهر در چهار استان تهران، البرز، فارس و خوزستان است و بقیه در سایر استان هاست که در برنامه است در مدت زمان تعیین شده تکمیل و تحویل شوند.

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات